Dag 2 : Brugge die schone!

Na een heerlijke nachtrust dekten we de tafel voor een stevig en gezond ontbijt. Vandaag trokken we immers met de fiets op studiereis naar Brugge. Er werd niet zo goed weer aangekondigd,

maar we hebben van de hele dag geen druppel regen gezien! Je krijgt wat je verdient! 😉
Nadat we ontbeten hadden en onze picknick hadden gemaakt, kropen we op ons stalen ros om aan te zetten naar het pitoreske Brugge. Via een knooppuntenroute reden we door de polders, waardoor we bijna geen enkele auto tegenkwamen. Na 20 km zagen we de grote torens van o.a. het Belfort en waren we heel blij dat we deze trip tot een goed einde hadden gebracht. Nadat we onze boterhammen hadden opgegeten op de grote markt, was het tijd voor een snuifje cultuur. Eigenlijk was het zelfs een serieuze snuif! We bezochten maar liefst 3 verschillende musea. We begonnen met historium, een museum waar we terug werden gebracht naar het Brugge van de Middeleeuwen. Nadien gingen we de culinaire toer op en bezochten we nog het frietmuseum en het chocolademuseum. We leerden dat de aardappelen uit Zuid-Amerika afkomstig zijn, maakten kennis met de geschiedenis van de friet en op het einde van de rondleiding mochten we heerlijk verse frietjes proeven! Omdat je op één been niet kan staan, gingen we nadien naar het chocolademuseum. Daar kregen we aan het onthaal direct een chocolaatje aangeboden, beter konden we dus niet starten! We zagen van waar cacaobonen vandaan komen, hoe chocolade gemaakt wordt en op het einde kregen we een live demonstratie van hoe pralines gemaakt worden. Deze mochten we ook proeven en ze werden meer dan goedgekeurd! Bij een bezoek aan Brugge mag een bezoekje aan het begijnhof uiteraard niet ontbreken. We gingen even goeiedag zeggen bij de begijntjes en fietsten dan terug richting onze verblijfplaats. We hadden tegenwind, maar dankzij de wekelijkse training met meester Martin, wisten we ook deze tocht vlot tot een goed einde te brengen! Op de teller stond maar liefst 45km!!
Voor het avondeten gingen we gezellig samen in het salon zitten om te aperitieven. We lieten ons de hapjes smaken en nadien aten we allemaal nog een bord heerlijke spaghetti.
Na het avondeten en al de inspanningen van vandaag, was het tijd om te ontspannen! We genoten nog wat van het avondzonnetje en speelden nog een paar leuke spelletjes in de tuin van ons huisje. Hierna was het tijd om ons bedje op te zoeken. Tot morgen!IMG_8710.JPG IMG_8706.JPG IMG_8708.JPG IMG_8717.JPG IMG_8715.JPG IMG_8713.JPG IMG_8718.JPG IMG_8719.JPG IMG_8720.JPG IMG_8722.JPG IMG_8731.JPG IMG_8730.JPG IMG_8729.JPG IMG_8732.JPG IMG_8737.JPG IMG_8738.JPG IMG_8740.JPG IMG_8742.JPG IMG_8746.JPG IMG_8744.JPG IMG_8752.JPG IMG_8753.JPG IMG_8758.JPG IMG_8759.JPG IMG_8761.JPG IMG_8760.JPG IMG_8765.JPG IMG_8769.JPG IMG_8772.JPG IMG_8773.JPG IMG_8774.JPG IMG_8778.JPG IMG_8783.JPG IMG_8789.JPG IMG_8784.JPG IMG_8794.JPG IMG_8796.JPG IMG_8795.JPG IMG_8797.JPG